Bästa cappuccinon i stan!

Vem gör Stockholms grymmaste cappuccino? När man tänker efter så är det konstigt att ingen har profilerat sig som ett cappuccinoställe. De allra flesta älskar latte/cappu men jag kan inte komma på ett enda ställe som har ett rykte om sig att servera riktigt bra mjölkbaserade kaffedrycker.

Även om jag vanligtvis anser att latte art är ganska... töntigt, så tycker jag att ett ställe som Streamer Coffee är så otroligt coolt. Bodde jag i Tokyo skulle jag hänga här varje dag och dricka latte. När får vi se baristor sponsrade av Nike och G-Shock i sverige?



Så dagens tips blir att ställa upp i söndagens latte art tävling och i höst öppna ett riktigt cappuställe i höst!

Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

6 Responses to Bästa cappuccinon i stan!

Mattias L sa...

Läckra koppar och riktigt snygg art. Hade suttit som en smäck på tråkaffegatan Vasagatan i Göteborg.

Matts sa...

Tänkte på Nike som ju passar Barista världen bättre en Nespresso som sponsor, vore det ok? om så undrar jag om kritiken gäller kaffe eller stordrift/utsugning/utsugningskapitalism, i så fall kvalar inte heller Nike in, men jag vet inte några åsikter?

Henrik sa...

Jag tycker att Nike skulle kunna vara en bra sponsor för WBC. Visst, lite konstigt blir det eftersom skor och kaffe inte är så nära produkter. Problemet med Nespresso är att en hantverkstävling sponsras av ett företag som motarbetar hantverksbiten. Finns mycket att säga om detta.

Oscar sa...

Snygg film! En liten tight capo bar med kaxig attityd skulle funka i Stockholm, kanske tom Göteborg...Malmö? Specialkaffe får inte bli för WBC tråkigt. Bring the sexy back! Det ska vara kul att vara barista och kul att hänga på en kaffebar.

J sa...

Jag tror på ett mindre märke som vill nå ut, typ WESC eller Carhartt, eller idealet vore förstås Patagonia, som är globala men inte har en tydlig tveksam etik bakom sig.

För mig är det problematiskt med Nespresso, dels som Henrik säger att det är en hantverkstävling som sponsras av en kafferobotföretagare. Men Special Kaffe och WBC handlar ju också om kopplingen till bonden, och där är ju Nespresso/Nestlé för så låga priser som möjligt och att sälja skräp till konsumenten för överpris. Det motverkar alla våra intentioner.

Cappuccino? Är det verkligen någon jag känner som dricker mjölkbaserat kaffe i Sverige? Herre Gud...

Coco sa...

Du vet var den bästa cappuccinon serveras i Stockholm? Cocovaja!

Använder Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.