Service och förtroende


I ovanstående videoklipp snackar James Hoffman om service och hur viktigt det är med förtroende. Inga direkta nyheter men värt att fundera en gång extra på. Två saker som jag fastnade för är följande. Det första är kanske något vinklat.

Bra service är viktigare än bra kaffe. Det räcker alltså att vara engagerad och ge bra service för att framgångsrikt driva en kaffebar eller ett café. Är detta ett problem? Njea... egentligen bara för mig och några till som är besatta av gott kaffe. Men vi är så vana vid att bli besvikna. Den stora risken är att baristorna får för sig att det räcker med att vara trevlig och glad och att hantverket tills sist helt glöms bort.

Hur byggs konsumenterna förtroende för specialkaffe? Jag antar att vi alla vill att det dricks mer specialkaffe? Mikrorosterierna lovar karamell, choklad, jordgubbar, citron och allt möjligt annat i kaffet. Det är sällan jag känner alla dessa smaker. Och ibland inga alls. Hur ska då den ovane kaffedrickare göra det? Kommer kunderna att lita på vad som står på påsen nästa gång?

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.
Använder Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.