Top Tre Stockholm

Det händer som vanligt en hel del under ett helt år. De tre mest intressanta saker som jag lite snabbt så här på årets sista dag kommer att tänka på är följande.

1. Johan & Nyströms dagliga koppningar
Även om jag vanligtvis jobbar kl 15.00 så är det en fantastiskt möjlighet att varje dag kunna delta i öppna kaffeprovningar. Om jag fick önska så skulle jag under nästa år se en del fördjupade kaffeprovning. Gärna på en tid som passar oss dagtidsarbetare.

2. Drop Coffee börjar med bryggkaffe
Bryggkaffe med kvalité är ganska svårt att hitta ute på stan. Nyöppnade Drop Coffee har dock gjord det betydligt roligare att dricka bryggkaffe. Med tre olika val på den omväxlande menyn så finns det alltid något skoj att prova.

Även om det under några år har spåtts att bryggkaffet är på väg tillbaka och är det nya heta, så märks det inte i verkligheten. Hoppas att vi får se lite mer brygg under 2010 och att det blir större intresse för Gold Cup programmet och liknande.

3. Kaffebar öppnar igen
Publikfavoriten Kaffebar nyöppnar och visar att det fortfarande är italienskt kaffe som gäller.

Jag dricker gärna en välextraherad espresso gjord på Caffe Del Doge, Moak eller någon robustatung blandning från Mokambo. Något som många baristor som jobbar med skandinaviskt kaffe verka ha missat. Och att en del samtidigt dissar robusta utan att ha smakat på några av de stabilare varianterna tycker jag är lite märkligt.

Gott nytt år!

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.
Använder Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.