Kort och gott

Det har gått några dagar sedan senaste inlägget. Anledningen är inte att jag har varit lat utan för att jag har haft svårt för att få till några vettiga inlägg.

Jag hade tänkt att skriva något om Bianchi Cafe & Cycles som nyligen öppnade i Stockholm. Jag hade inbillat mig att det skulle vara en liten mysig cykelbutik med en liten kaffebar i ett av hörnen. Men när jag gjorde ett besök under gårdagen insåg jag hade haft helt fel. Lokalen är väldigt påkostad och har två stora kaffebarer och totalt 128 platser. Kaffet som serverades var rostat av Lavazza och smakade mest bränt och riktigt dåligt.



Sedan hade jag tänkt att skriva att det snart är exakt två år sedan vi körde en latte art throwdown på Tvålpalatset. Denna följdes sedan upp av ytterligare en lat på Kaffefabriken. Inget av dessa ställen finns idag kvar men jag tycker att någon definitivt borde dra igång liknande aktiviteter för baristorna här i Stockholm. En brewdown kanske?

Sen så har jag också undrat varför så många rostar Kebado Dara? Det är inte bara da Matteo och Drop Coffe utan även Koppi och Johan & Nyström som gör det. Ett fint och trevligt kaffe, men är det inte lite tråkigt när alla kör samma kaffe?

Kapselmaskiner har det också snackats en hel del om. Jag hade tänkt att skriva något om det men kände inte att jag hade något intressant att tillägga. Så ni får helt enkelt vänta en eller två dagar till innan nästa inlägg.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.
Använder Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.