BC Tjejer vs. Killar

Så här har startfältet sett ut under Barista Cup:

Värnamo 1 kille & 5 tjejer
Stockholm 8 killar & 6 tjejer
Malmö 10 killar & 0 tjejer

Finns det någon logisk förklaring till detta?

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

5 Responses to BC Tjejer vs. Killar

Baggström sa...

Jag noterade samma sak och man skulle kunna jiddra om jämställdhet och grejer. Så kom jag tänka på att alla tävlande i Sthlm förra året var tjejer.
Så tillsvidare kallar jag det slumpen.

Åre Eva sa...

Ja förra året var det så i Stockholm men tittar vi tillbaka är det övervägande killar som tävlar. Jag tror inte att killarna är bättre än tjejerna så att det ser ut så här är ett problem eftersom vi tappar många duktiga baristor som skulle kunna representera Sverige i WBC. Hur många tjejer har vi skickat till WBC- 1 st och det är Anne Lunell som sedan klarade sig utmärkt i WBC. Hur mycket hjälp fick hon av SCAE? Nej tjejerna måste fram, frågan är hur får vi dem att tävla, vem står bakom och stöttar? Vi måste dessutom få mer tjejer i styrelsen i SCAE, ja jag vet jag är tjej och jag borde se till att ta mig dit. Fler tjejer som dömer, ja jag vet jag kom inte och dömde i Stockholm eller i Malmö fast jag var ombedd. Jag skulle dock ha dömt här uppe och varit värd och fixat men tyvärr blev den tävlingen inställd pga för få anmälda. Fler tjejer så att det inte beror på några få är det som behövs.

Åre Eva sa...

Att det är flera tjejer i Värnamo kanske beror på att Jonny från Arabusta är otroligt duktig på att stötta sina tjejer och Da Matteo har också fått fram sina tjejer. Bra gjort!

Johan sa...

Nu ligger du illa till Eva.
Kom på årsstämman till våren efter Barista Cup så ska jag lägga min röst på dig. Det är dags för en ny styrelse att ta över.

I år verkar det inte spela någon roll hur många killar som ställer upp. 2 tjejer vinnare o favorittippade Danne som börjat låta håret växa ut igen.

Och ingen satsade på Anne för att Anne valde att förbereda sig och satsa i Norge. Sponsorerna som på den tiden va Arla måste ju få sitt.
(återberättat)

I år kommer vi precis som förra året att ta hand om vinnaren. Det blir ett wbc kaffe som säljs till förmån för vinnaren, det blir t-shirts o hela tjiddevippen.

Kommer du till Gastronord o dömer Eva?

Åre Eva sa...

Aouch, visst jag ger mig in i leken och får leken tåla.
Jag kommer gärna och dömer. Må bäste barista vinna! Man eller kvinna.

Använder Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.