Kaffe på italienska


Många gånger har jag fått höra att kaffet i Italien fantastiskt gott. Det sägs att baristorna visserligen är väldigt slarviga men att kaffet ändå, av någon konstig anledning, blir riktigt riktigt bra.
Efter ett par dagar i Florens så kunde jag dock konstatera att kaffet faktiskt smakade bränt, skitigt och blaskigt. Detta var väldigt konstigt eftersom baristorna verkade jobba lika slarviga som jag hade hört att de skulle. Men när jag var som mest uppgiven så iakttog jag några av de andra besökarna inne på baren. Plötsligt insåg jag mitt stora misstag... Jag hade ju helt glömt bort att tömma ner två påsar socker i espresson!

Florens bjöd också på fina hus, god glass och mycket shopping. Lite som Stockholm med andra ord.

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.
Använder Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.